Saturday, September 17, 2011

Sudah 2 purnama sejak 2009.. now 2011

hi there...

suda bertahun aku tak hapdate blog.. aku cume nak luah perasaan yg aku rasa tak de tempat aku nak cakap... seems aku put my smiley face but deep inside aku terlalu banyak sampah dlm kasut aku... dunno how to throw it or clean it up...

tuk kesian kalinya.. aku hadir semula bila aku ada encik kekasey... gosh..  aku cube mencapai apa yg aku mahu dlm hidup ini... and alhamdulillah syukur padaNYA.. doa ku termakbul tuk kesian kalinya...

aku bersyukur aku dikelilingi orang2 yg mencintaimu ya allah... orang yg dekat denganMU.. dan alhamdulillah berkat doa sahabat dan keluarga aku... perjalanan solo aku akan ada juga noktahnya... aku mengharap belas doa dan secebis sokongan sahabat juga keluarga kerna aku sangat daif dan bodoh bila menghadapNYA...

aku impikan seorang suami yg baik budi pekertinya.. tidak perlu kaya raya.. cukuplah dapat menjaga makan minum aku serta mampu menjaga kuarga kecil kami nanti... insyallah... aku tak perlukan suami yg berserban tinggi, berjanggut tebal.. cukuplah dia bole memimpin aku ke syurga dan mendidik anak2 serta mendoakan aku di kubur nanti..

namun.. dalam perjalanan aku... aku hampir lupa perjuangan aku pd sahabat2ku... pada aku, cukuplah aku menjaga dan membawa sahabatku kearah kebaikan...  kerna dlm doaku, sentiasa mohon allah mudahkan perjalanan sahabat2ku dan pertemukan aku dengan mereka di syurga kelak... aku sentiasa inginkan mereka bergurau senda di bawah pohon impian syurgaku... walau aku sangat jahil dan bodoh, tapi angan dan doaku tuk memliki pohon rimbun di syurga buat sahabatku, keluargaku serta suami dan anak2ku... ambitious kan? anyway... i hope and pray.... ya allah makbulkan la doaku setiap hari.. amin...

tidak patut aku meniti aib sahabat di laman sosial coz impact nye " saya nampak angel and my fren is evil" tapi aku cume nk luah apa yg mampu saja...  bkn tuk menjaja nama saya... cukuplah menjadi pengajaran buat semua...  and yet.. pengorbanan aku buat Suhana... gadis kecil yg comel serta lincah.. she is d one sahabat yg aku kenal dr out from my lovely world and now she become " d lovely person". Alhamdulillah... pucuk pangkalnya.. nawaitu dan hati kita.. ble bab ni aku mmg sangat sedey... and yet now im so happy, coz di is another chapter in my life yg sangat2 menduga...ni bikin novel pun tak abesh.. hahahaha..nanti ble ada masa saya mahu tulis ttg kehebatan si kecil suhana little chaby ni... im telling you, doa itu penting.. ia sbgai magis pelengkap kehidupan kita... pandaikan allah aturkan semua ni? Allah is great! whee....


and now.. saya dlm keadaan stress.. wy? coz  saya ada another 6 months tuk hari bahgia saya... should i happy? yes... should i cry? yes pls... hahahhaa...  1 thing yg aku kena take note is, ukur baju badan sendiri... few times aku tersasar dr pegangan itu.. dan sebab itu aku mula mencari diary tuk tulis jerit perit seorang bakal pengantin... gosh.... ye la.. aku nak kawen dah nie... perangai mmg partly ada childish... gosh.. wy aku suke fairy tale sedangkan aku tiup lilin 31 batang tahun ni? sengal kan?? and aku tak sangka aku attached dgn encik kekasey nie... encik yg sangat cool... sume mende pun cool.. aku cam ribot, dia cool gak.. tsunami attack dunia aku, dia cool je antar bantuan... itu la percaturan tuhan.. nice! wheee...

how to get MONEY dlm sekelip mata? aku bkn orang kaya.. or kawen org kaya... so.. bajet bulanan yg selama ni aku tak ambik tahu suda mula ku ambil perhatian... saya perlu jimat cermat tuk dapatkan majlis meriah dan simple dan hapy dan gembira.. bkn tuk sape, tuk kuarga aku jugak, tuk kawan aku jugak... wheee... so chapter jimat cermat aku akan bermula with immediate effect! gosshh... ulang2 review gaji aku... tak cokop kot nak simpan2... tapi pls la SITI HELALIANA.. takkan kao nak bg kawan kau makan nasi ngan sardin je kenduri kao kang! kamon la wei.. saving for ur big day!

and aku perlukan sahabat tuk dengaar keluh kesah aku... sbb aku suke bercerita.. takkan aku nak citer sama encik aku kot.. sah la dia lagi stress nak kumpul duit tuk majlis dia jugak.. mengikut kata2nya, " duit hantaran tu dah ada.. skrg duit majlis tu.. saya sedang usahakan.. " sedey plak aku tgk dia berhempas pulas cr wang nak kawen sama gadis sengal mcm aku nie... tapi.. kawan aku sume dah kawen... tak syiok plak nk story.. tapi syukur alhamdulillah cik Dee ada.. dia la pemberi kata semangat buat aku... " beb... +ve beb" itu je antara ayat dia... cik dee sangat comel dan punya mata yg besao... saya mahu anak spt mata dia... dan dia seorang gadis yg sangat sopan tutur bicaranya... she is great person.. untung sapa dapat kao wei... wheee...


aku perlukan moral support.. tapi... kadang mereka ingat muke aku ni tak serius... aku suke gelak2.. tapi tak de sape tao beban aku pikul ni... berilah sikit doa kamu tuk saya ya... tu je pinta aku... huwaaa....



so.. aku nak tulis panjang lagi.. tapi aku mcm lapo... pikir nak gi mamam open house kawan aku.. hahhaa...

bye.. chaos dulu.. 

No comments:

Post a Comment