Sunday, August 23, 2009

Kenduri arwah

dah seminggu berlalu, tapi sbb aku bz kan. .tak de masa nak tulis.. so aku gedik lebey ari nie.. aku nak citer psl kenduri tu.. hehehehe..

mcm biasa kalo kenduri jiran tetangga datang bwk pisau sendiri tuk kopek bawang! hehehe.. so, aku plak di tugaskan masak tuk tetamu makan tghari.. em.. bikin tom yam la.. senang je! campak2 je sume barang dlm periookk!!

lepas zohor, adik beradik aku sume ada.. kecuali... kak unie & hasbullah! kak unie nun jauh di perantauan... hasbullah plak kat ujung negara! sape suwuh hang blajo kat perlis! adeh...


kami gelak2, kejo2.. mcm bdk2 kecik... agak pelik ble sume abg aku pulang sbg bujang! tak bwk anak2 dan juga tak bawak bini mereka! FREEDOM for me, sbb aku leh kaco abg2 aku, ye lah tak de sape nak jeling aku! huhuhu...


masak nasik 4 gantang ditugaskan pada rahman & abg hasni! wow.. berjaya mereka masak nasi tu! aku ngan abg pis, masak bihun! berat btol sudip besi tu! nasib baik la aku seorang yg gagah! huhuhu...

sblm tu dah goreng serunding dah... mmg sedap aa nasi ambang kuarga chumiran mlm tu.. hahaha... ye la, kami yg masak, orang lain bagi arahan je.. mcm besh je kerja cam nie.. hahahaha...

lepas maghrib sume datang... siap2 la tuk mulakan tahlil.. abes doa, air mata aku mengalir... alangkah seronok jika kegembiraan kami tadi dapat di kongsi bersama mak... :-(

kenduri arwah tu bukan tuk mak sorang.. also buat arwah nazry.. adik beradik aku sume tunduk sepi ble tgk aku bercakap dgn air mata mengalir, tapi aku masih lagi mampu tersenyum... aku rasa mereka seakan memahami apa yang aku sedang lalui...

kami berkemas.. sampai semua terbongkang kepenatan! nasib baik aku cuti esok! yahoooo!!!

No comments:

Post a Comment