Wednesday, January 28, 2009

banyak nye singgah...

25 Januari 2009...

perjalanan bermula jam 12 tghari... aku ke KL, ambik kesuma & shiera... rozi tak jadik follow sbb ada kuarga dia tenat... cian dia...

sampai umah kesuma, dia terkejut tgk aku dr ats ke bwh... ngan short, siap nike shoes... " eh kak.. kata nak gi kenduri.. " alamak.. aku luper aaa...

dgn nekad, gerak je ke umah pengantin yg nama dia "along" kat seremban... berpandukan peta, dan pemandu yg bule tahan berlagak nie, alhamdulillah.. tak sesat... huwawawa...

alamak pengantin pakai baju ijao.. saket mata den! huwawa...

perjalanan di teruskan ke tangkak.. misi kali ni nak gi umah lyn plak... nasib baik si mak buyung tu ingat jalan.. dah tu plak aku tak leh bwk laju... mmg terseksa jiwa raga aku kala bersiar2 bersama otromen di lebuhraya... hahaha...

sampai je umah lyn, aku suwuh dia masak! cam biasa, telo & kicap jadi taruhan! lagi besh tiba2 ada ikan sungai... goreng pon sodap!! aku makan sampai kenyang!

perjalanan di teruskan bg mengelakkan jalan waktu gelap... hujan lebat mengiringi kami... xcident bersepah di setiap selekoh tajam... ada yg gen2 masuk parit la, ada lori terbabas la.. ada motor terperosok bwh kreta la... nasib baik la aku concentrate pada pemanduan... huwawawa...
lyn yg baru abes pantang agak tak larat dlm kreta.. zam cam biasa la gitu je rupe dia...

berpandukan peta lagi, kami masuk ke kawasan rumah pengantin... huwaa.. akhirnya kami sampai jam 7 mlm...

mcm biasa la, gamat rumah tu... hahaha.. tak lama lepas tu, geng yg lain pun sampai gak... tanty & tunang dia, ieza ngan bf dia... mak ai meriah...


tumpang kasih rumah jiran pengantin... berpecah 2 grup sbb kami agak ramai... nasib baik aku tak particular ble keadaan terdesak.. layann je sume..

siapkan hantaran... kecoh2 dlm bilik pengantin... buli2 si pengantin... hahaha... mcm biasa la, kepakaran aku men 'touchup' hantaran...

jam dah 2 pagi... br balik umah jiran tuk tido... tapi mata still tak dpt pejam... agaknya aku rasa asing kat umah orang...

No comments:

Post a Comment