Wednesday, January 28, 2009

LEDANG... aku datang lagi...

26 januari 2009..

mmg niat di hati nak gi mandi... aku terjah gunung ledang tu sekali lagi.. kali terakhir aku jejak pada tahun 1999.. aku naik kepuncak bersama kawan2 masa study...

kata zam, hari ni mmg terlalu ramai... sampai kreta parking tepi jalan.. bapak jauh orang nak menapak...

dgn berlagak, otromen menyusur masuk ke dlm kawasan.. yeay... mandi manda lagi.. hahaha...


jam 7 suku, kesuma dah jerit suwuh naik.. ye la.. dia kan mak buyung.. aku tak bg pergi, dia sebok nak itot.. tak bg mandi, pandai je dia mencelah2 kat tepi2 tu.. aduh.. cuak gak aku tgk dia..

aku mandi cam dugong dgn Kill, ngan lyn... mcm biasa kalo dah jumpe lyn, 2 -2 perangai cam bengong.. kitaorang skodeng kapel2 balik batu.. mak aaii.. aku plak yg agak tensen mereka tak jaga adab... huwaaa...

shiera tak bape nak mandi... kesuma asek kena marah ngan aku... zam sebok main kamera aku... si labi dok ats batu main sms.. hahaha... sudahnya hp dia jatuh dlm air.. padan muke ko labi...


lepas mandi gerak balik umah lyn... ape lagi.. makan ikan sungai lagi.. yea yea...

gerak balik kul 900 mlm dr umah lyn menuju ke KL... kill ikot dr kreta lain... aku tak bwk laju sbb bwk mak buyung... terkedek2 aku perlahan kat highway tu...

aku pesan kesuma aku mmg jenis bwk laju, dia cakap "ooh.. kesuma tak kisah kak... dah biasa.. " ble aku tekan minyak mula dia jerit.. " kak perlahan sket... " ape daa mak buyung nie...

ble dia terleka borak ngan aku, aku bwk laju giler... kill masuk susur alor gajah.. aku pecut sampai ke KL...

ntah cemana, kesuma sedar aku laju ble kul 11 aku dah sampai senawang... dia col laki dia cakap " bang.. ntah cemana kitaorang dah sampai senawang ni bang... " hahaha... dia sebok takut aku letih.. aku cakap aku tak letih pun... mula la dia pikir aku ambik dadah... bengong.. ambik dadah tak de la gemok cam aku nie!! ape daaa...

ble dah anto mereka sume kat umah, aku balik umah pandan.. lepak umah KL.. load barang2.. kemas bilik.. around 3pm br tido...

Tanty ada umah.. dia keletihan.. dia ckp " ko ni jenis ape kak... orang lain tak larat.. ko bule lagi ada tenaga dgr radio lompat2..." aku uat tak tau.. aku cakap, agaknya aku lahir tahun monyet kot.. hahhaa....

2 comments:

  1. ledang... aku belom sampaiii.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. waaaa..tinggalkan aku..sian aku...huaaaa

    ReplyDelete